11 ianuarie 2009

Incotro?

Cu siguranta fiecare dintre noi a fost pus cel putin o data in situatia de a face o alegere importanta.

Printre alegerile care au un impact deosebit asupra vietilor noastre sunt prietenii, scoala-sub toate formele ei, cariera si partenerul de viata. Sunt lucruri care ne schimba pe noi ca persoane, si implicit viitorul si destinul nostru.

Poate nu realizam acest fapt pe moment, dar privind in urma, inevitabil apar intrebarile: "Oare cum ar fi fost daca mi-as fi petrecut copilaria alaturi de alti copii?", "Cum ar fi fost daca as fi ales sa merg la alt liceu? Sa studiez alt profil? Poate as fi fost olimpic. Poate as fi fost un geniu.", "Dar daca as fi avut alt iubit? Poate n-ar fi trebuit sa merg cu autobuzul.Poate m-ar fi dus sa vizitez Parisul. Poate nu as fi suferit atat "

Mii de ganduri si de intrebari. "Ce ar fi fost daca?"

Ei bine, acest lucru nu il putem sti. In schimb putem sti cu siguranta ca noi nu am mai fi ceea ce suntem daca am fi avut alti prieteni, alt iubit sau alta iubita, sau daca am fi fost la alt liceu, la un alt profil.

Vreau sa dau un exemplu.
In scoala generala, am iubit matematica. Mi se parea fascinanta. Pana in clasa a VIII-a. Exact in clasa a VIII-a ne-au schimbat profesoara de matematica. O profesoara complicata, al carei stil de predare nu am putut sa il inteleg niciodata. Datorita ei, a inceput sa imi displaca enorm matematica, nu imi mai facea placere deloc s-o invat. A trecut clasa a VIII-a, a urmat examenul de capacitate. La ce am luat cea mai mica nota? Nu e greu de ghicit, la matematica.

A urmat inscrierea la liceu. Inainte sa incep liceul, eu eram hotarata ca vreau sa ma fac medic. Urma sa ma inscriu la Liceul Ovidius, sa studiez chimie si biologie, iar apoi sa imi urmez visul. Ei bine, nu a fost asa. Nota mea de admitere la liceu a fost cu doua sutimi mai mica decat ar fi trebuit ca sa fiu eleva a liceului Ovidius.

Am intrat la Traian. Si sprea marea mea tristete de atunci, media a fost mai mare, si am intrat la matematica-informatica, si nu la stiintele naturii, cum imi doream. Puteam sa ma transfer la profilul dorit, dar eram incantata de colectivul clasei, si am ales sa raman la mate-info. Am avut onoarea ca in a doua zi de liceu, sa se aseze langa mine o fata deosebita, care urma sa-mi fie colega de banca pe parcursul celor 4 ani de liceu, si prietena cea mai buna. Prietena mea, la randul ei, cunostea un baiat din liceu, de la alta clasa, care venea tot timpul sa o vada. Asa l-am cunoscut si eu pe el. Mai tarziu, el a devenit prietenul meu. Relatia noastra a fost scurta, dar foarte draguta. Nu am ramas cu resentimente sau regrete. Si in ziua de astazi ne intelegem foarte bine. Ei bine, au trecut anii de liceu. Se apropia Bacalaureatul. Fiecare urma sa se hotarasca la ce facultate vrea sa mearga. Atunci s-a intamplat sa ma intalnesc din nou cu fostul meu prieten, si sa stam putin de vorba, sa vedem ce planuri avea fiecare. Atunci mi-a zis ca s-a inscris la facultate in afara, si ca asteapta un raspuns sa vada daca a fost acceptat sau nu. Mi s-a parut geniala ideea,si am vrut sa stiu mai multe.

In cele din urma, iata, ma aflu peste hotare, studenta la facultatea de business si management. Sa fiu sincera, nu stiu ce urmeaza, nu stiu ce imi rezerva viitorul. Stiu doar ca toate lucrurile se intampla cu un scop, pe care ajungem sa il cunoastem mai devreme sau mai tarziu.
Acum stau si ma intreb: Oare unde as fi fost acum daca nu as fi avut acea profesoara de matematica in clasa a VIII-a? Daca mi-ar fi placut matematica, as fi luat o nota mai mare la capacitate. Daca as fi luat o nota mai mare la capacitate, as fi intrat la Ovidius. Daca intram acolo, nu aveam aceeasi prieteni, nu as fi ajuns la facultate aici.Poate as fi studiat medicina. Viata mea ar fi fost alta, si cu sigurnta si eu as fi fost alta persoana.
Asadar, incotro ne duc alegerile pe care le facem? Cum ne influenteaza persoanele cu care alegem sa ne petrecem timpul? Cu ce scop se intampla anumite lucruri? Cu siguranta nu putem sti raspunsul acestor intrebari. Dar putem sa ne bucuram de viata, asa cum este ea, cu bune si rele, cu intamplari frumoase sau mai putin frumoase. Sa incercam sa ramanem cu cat mai mult amintiri frumoase, si cat mai putine regrete. Pana la urma, doar cu atat ramanem.

3 comentarii:

Tzotzo spunea...

Foarte tare articolul! Ia sa vad cine ii ghiceste identitatea ;D

Anonim spunea...

unde in strainatate esti la facultate? :D

Ioana114 spunea...

Anglia :)