15 ianuarie 2009

Despre nimicuri

   As scrie un articol. Dar ma aflu intr-una dintre cele mai mari pene de idei din ultima vreme...M-am uitat si la televizor, am citit si presa. Dar subiectele de la ordinea zilei ma lasa rece.

 Ce daca Base` vrea sa faca din Romania republica semi-prezidentiala? Ce daca Radoi a plecat dupa banii arabilor? Sau ca marii actori romani trebuie sa aleaga intre pensie sau salariu? Cu ce ma incalzeste pe mine ca ministrul de Interne a demisionat dupa trei saptamani de mandat? DA, este ingrijorator de raportul leu-ieuro...dar nu prea avem ce sa facem. Cum e vorba ? "E criza".

 Cel mai bine ar fi sa scriu despre nimic. Nimicul de care nu ne pasa aproape niciodata si pe care il trecem foarte usor cu vederea. Nimicul pe care il vedem, auzim, citim sau vorbim zi de zi. Nimicul care nu ne influenteaza direct sau indirect viata si sanatatea noastra.

 Sau mai bine zis despre nimicuri. De exemplu azi, cand am iesit din metrou, o batrana a cazut pe scari; toata lumea, in loc sa o ajute pe amărâtă sa se ridice, o ocolea, grabita. Noroc ca a aparut din senin un domn in costum, cu palton pe deasupra, care a ajutat-o sa se ridice de pe jos. Eii, n-are nimic.

 Alt nimic: am vrut sa imi iau si eu azi ziarul Adevarul, impreuna cu cartea Ivanhoe. Baiatu` de la chioscul de pe colt mi-a zis ca nu mai are, ca de la 5 dimineata sta lumea la coada si s-a terminat stocul. Zic: "Ok, saptamana viitoare o sa o ai?"; tipul:"Daca vrei sa faci comanda, te pot rezolva in 2-3 zile...Dar costa 15 lei, si nu 11". Ce sa fac? Aprob. Apoi tipu zice:"Marcă banu`!". Îi intind banii, si scoate instantaneu cartea cu pricina de sub taraba, si mi-o da. "Nu ti-ai luat-o de la mine!", imi zice, si apoi serveste urmatorul client. O nimica toata!

 Sa iti mai zic de cate un nimic? Un tip din Timisoara parca, a omorat un om, izbindu-l cu masina sa personala, un ferari (cu un singur "r" si cu "f" mic). Proces, recurs, nebunie, verdictul: "Nu prezinta pericol social, si este cercetat in stare de libertate". Adica a omorat numa` pe unu. Sa fie sanatos. Cum? N-a facut nimic!!

 Aceste nimicuri pe care noi nu le observam, sau nu vrem sa le observam, ma intriga pe mine foarte mult. Nu pot sa le schimb, pentru ca nu am cum. Si nici tu. Doar modul de a gandi vreau sa incerc sa il schimb. Al meu, al tau si al celorlalti.  

4 comentarii:

Anonim spunea...

Numai un om de nimic scrie despre nimicuri .

Tzotzo spunea...

Cu un singur click pot sa iti sterg comentariul. Dar nu o sa o fac...Daca asta e parerea ta, nu voi incerca sa ti-o schimb. Salut!

Anonim spunea...

ia uite ba totozivina deja ti-ai facut dusmani =)))) bun...din ce in ce mai bine..anonim ala e degeaba,dar cum zicea Katt Williams "you can't do nothing to a hater,because that's the hater's job..to hate".. anonim ia pula baaaaaaaa =)))))

Anonim spunea...

Citesc blogul tau aproape zilnic, faci o treaba foarte buna. Tine`o tot asa! Broscoi